Fröhlich bol medzi najlepšími

23.01.2016 09:26

Kouč Ján Fröhlich. Patrí medzi uznávané osobnosti plavnického futbalu.

Kouč Ján Fröhlich. Patrí medzi uznávané osobnosti plavnického futbalu.

Foto: Marián Dic

K jedným z najskúsenejších futbalistov podtatranského regiónu patrí 41-ročný Ján Fröhlich, ktorého pôsobenie v treťoligovom FK Družstevník Plavnica značí pre samotný klub a seniorský kolektív mnoho.

PLAVNICA. Jeho doterajšie kvalitné účinkovanie a dosiahnuté výborné úspechy znamenali pre tohto hrajúceho kouča aj v roku 2015 veľmi veľa, čo potvrdilo vzácne ocenenie pre jedného z najlepších hráčov východoslovenského regiónu v Jedenástke roka 2015. V nasledujúcom dialógu sme sa opýtali tejto osobnosti ako vníma tento dosiahnutý skalp a čo očakáva v nasledujúcej hráčskej, ale aj trénerskej kariére.

Získať ocenenie pre jedného z najlepších hráčov východoslovenského regiónu roku 2015 znamená pre vás určite veľmi veľa. Ako osobne vnímate tento vynikajúci úspech?

„Táto odmena v najlepšej Jedenástke hráčov východu sa mi navyše dostala už tretíkrát za sebou, čo ma zároveň aj zaväzuje k mojej ďalšej práci. Nemôžem však zabudnúť na môj celý kolektív, ktorému som taktiež nesmierne vďačný za to, že stále môžem byť s nimi a aj oni mi dali hlasy.“

Plavnický klub je pre vás dozaista prvoradým miestom, kde vynakladáte svoje maximálne úsilie. Súhlasíte s týmto názorom?

„Plavnica pre mňa jednoznačne znamená stále mnoho a aj do budúcnosti v nej naďalej ostávam. Pred necelými štyrmi rokmi, kedy som do tohto klubu prišiel, sme si latku spoločne postavili dosť vysoko a vždy sa ju snažíme aj udržať. Som popritom rád, že vždy ideme tým správnym smerom a všetci sa usilujeme ťahať za jeden povraz. V klube máme navyše dostatok mladých hráčov, ktorí by si mali vážiť toho, že pôsobia v III. lige, čo je pre nich výbornou školou. Ide vlastne aj o náročnú súťaž nielen pre samotný klub, ale i hráčov, ktorí majú popri futbale ďalšie povinnosti. Znamená to, že si neraz musíme všetci pritom dosť vytrpieť, no na druhej strane si treba uvedomiť, že iba tvrdou prácou v tejto najpopulárnejšej kolektívnej hre sa môžeme posúvať vyššie.“

Dokáže byť toto ocenenie pre vás aj tým správnym povzbudením a motiváciou do ďalšej činnosti?

 

„V prvom rade musím zdôrazniť, že do Plavnice som sa vrátil nie kvôli tomu, aby som bol najlepší ako teraz, ale hlavne kvôli tomu, aby som tu dokázal vychovávať kvalitných a skúsených hráčov. Som presvedčený, že sa mi to darí, pretože už aj rok 2015 nám podľa mňa vyšiel a spoločne môžeme byť hrdí na to, že reprezentujeme Plavnicu vždy v tejto súťaži. Napriek tomu, že už mám svoj futbalový vek, chlapcom sa stále usilujem odovzdať maximum. Všetky úspechy a vytúžené méty, ktoré som počas mojej kariéry dosiahol boli výsledkom veľkej driny, ktorú som v tomto športe vynaložil. Veľká vďaka však patrí aj môjmu trénerskému kolegovi Mariánovi Solotrukovi, s ktorým spoločne vieme, čo môžeme od našich zverencov očakávať.“

Verili ste po príchode do Plavnice, že sa vám podarí dosiahnuť až takýto vrchol?

„Po mojom príchode som nepochyboval o tom, že sa dokážeme dostať tak vysoko. Zásluhou môjho trénerského spolupracovníka, ktorý vo svojej hráčskej kariére nemohol kvôli zraneniu už ďalej pokračovať. Dokázali sme vynikajúco napredovať a ja som nesmierne rád, že popri boku mám človeka, akého som vždy potreboval. Dôležitou vecou k tomu je ale i trpezlivosť, zásluhou čoho môžu hľadieť na tie najvyššie méty.“

Umiestnenie v najlepšej Jedenástke roka je podľa nás o to cennejšie, že ste ho získali aj ako hrajúci tréner mužstva. Aký máte na to názor?

„Tento skalp som získaval vždy aj zásluhou toho, že som mal pri sebe kvalitných spoluhráčov. Potvrdzovalo sa to však už nielen v Plavnici, ale i v kluboch, v ktorých som v minulosti pôsobil ako to bolo v Nowom Saczi a Belchatówe. Nemôžem zabudnúť ani na najvyššie ocenenie v zlatej Jedenástke storočia v poľskom klube Sandecja Nowy Sacz v roku 2010. Podľa mňa je umiestnenie v najlepšej Jedenástke roka druhé najväčšie ocenenie, odkedy sa futbalu aktívne venujem a získať tento úspech trikrát za sebou znamená pre mňa mnoho.“



Čítajte viac: https://lubovna.korzar.sme.sk/c/8119707/frohlich-bol-medzi-najlepsimi.html#ixzz3z5jx9s4e