Plavnica sa môže pochváliť skúseným veteránom

18.03.2016 00:00

Stanislav Hricko. Pilier ofenzívy plavnického tímu stále svojich teší.

Stanislav Hricko. Pilier ofenzívy plavnického tímu stále svojich teší.

Autor a foto: Marián Dic

 

Skúsenou útočnou oporou plavnického mužstva v súčasnom období je 30-ročný Stanislav Hricko, ktorý v tomto FK dokázal prežiť veľký kus svojej aktívnej hráčskej kariéry.

PLAVNICA. V klube si ho vďaka tomu nesmierne vážia, pretože aj pre mužstvo je neustále obrovským prínosom v náročnej regionálnej lige. V nasledujúcom rozhovore sme sa preto tohto futbalistu opýtali ako hodnotí svoje doterajšie pôsobenie v mužstve a čo ešte očakáva od svojho nastávajúceho futbalového života.

V plavnickom mužstve patríte medzi jedného z najskúsenejších hráčov. Ako hodnotíte svoje doterajšie účinkovanie nielen v ňom, ale i v klube?

„V tomto kolektíve patrím už medzi vekovo starších, čo ma inšpiruje k tomu, aby som bol hráčskym vzorom pre mladších spoluhráčov. Navyše pôsobím v mužstve, ktoré za posledné roky svojho účinkovania stúpa neustále nahor a dosahuje čoraz lepšie výsledky. Podpisuje sa na tom aj veľmi kvalitná práca našich trénerov, s ktorými máme vždy zaujímavé tréningové jednotky zamerané nielen na hernú, ale i kondičnú činnosť. Načerpanie týchto skúseností sa potom snažíme využívať v samotných stretnutiach. Pevne verím, že všetky tieto poznatky dokážeme v najbližšom čase čo najlepšie využiť a to hlavne čo najdlhším udržaním sa v najvyššej regionálnej lige. Práve táto súťaž je podľa mňa výbornou odmenou pre našich verných divákov, ktorých máme neustále za sebou. Na domáce stretnutia ich postupne chodí čoraz viac a podľa mňa nás tu vždy prekvapí početná návšteva fanúšikov. Táto skutočnosť je pre nás hráčov zároveň aj impulzom, aby sme ich tešili iba víťazstvami.“

Považujete účinkovanie v Plavnici za vašu srdcovú záležitosť, alebo v budúcnosti plánujete ešte obliekať dres aj iného družstva?

„Moje účinkovanie v tejto obci a klube považujem určite za srdcovú záležitosť. V mužstve som hrával už ako 15-ročný za pána trénera Hubu, ktorý ma z dorasteneckého tímu vytiahol až do A-mužstva. V seniorskom kolektíve som zažil v minulosti takmer všetko a to nielen zostup do nižšej súťaže, ale i čas záchrany v V. lige a postupy z roka na rok do vyšších súťaží. Znamená to, že i keď s menšími prestávkami, predsa len som v Plavnici prežil všetko dôležité. Myslím si, že moje pôsobenie v tomto tíme je už veľmi dlhodobé a potešilo by ma, keby som i záver kariéry prežil v Plavnici, ktorá by stále hrala túto ligu.“

Aké momenty vám najviac utkveli v pamäti pri účinkovaní v plavnickom drese?

„Najviac si spomínam najmä na postupové úspechy, keď sme s mužstvom predvádzali vynikajúci ofenzívny futbal a z roka na rok postupovali nahor do vyššej súťaže aj vďaka reorganizácii tejto ligy v jednom roku. V stretnutiach sa nám popri tom darilo zaznamenávať veľa gólov, čo nám pomáhalo vo veľkej miere zvyšovať motiváciu do nasledujúcich zápasov. Taktiež si veľmi rád spomínam aj na umiestnenie v najlepšej 11-ke roka, čo bolo tou správnou vizitkou mojich najlepších rokov účinkovania.“

Ste spokojný s vytvorenými podmienkami a zázemím, ktoré vám klub do týchto chvíľ vytvára?

„Náš klub a funkcionári podľa mňa neustále robia všetko preto, aby nám zabezpečovali čo najlepšie podmienky. Týka sa to nielen materiálnych záležitostí, ale aj kvality tréningov a odohrania majstrovských zápasov. My sa im snažíme odvďačiť čo najkvalitnejšími výkonmi a dosiahnutými výhrami v majstrovských stretnutiach. Keďže v našom okrese patríme medzi najlepšie kluby, stále si túto úroveň snažíme nielen udržiavať, ale chceme sa posúvať aj ďalej nahor.“

V poslednom období sa plavnický kolektív dokázal vekovo omladiť, čo je pre vás aj určitým mementom k tomu, aby ste boli vďaka svojím herným skúsenostiam pre nich tým správnym príkladom pri ich nasledujúcej kariére. Súhlasíte s tým?

„Keďže do nášho mužstva neustále prichádzajú väčšinou naši mladí odchovanci, som rád, že v klube sa sústreďuje pozornosť nielen na seniorov, ale i mládežnícky futbal. Zabudovanie týchto hráčov do kádra prichádza najmä od ich trénerov, čo znamená, že musíme stále myslieť aj na mládež a naše dorastenecké kategórie, ktoré by mali byť súčasťou A-mužstva. Pre mňa ako jedného zo starších hráčov v mužstve to znamená určite veľmi veľa. Úlohou pre mňa bude v nastávajúcom období odovzdávať čo najväčšie množstvo poznatkov, ktoré budú veľmi potrebovať.“

O plavnickom tíme je však známe, že vo svojich radoch má už dlhší čas niekoľko vyspelých futbalistov, ktorí sú skvelým bonusom pre jeho ideálne zloženie hlavne v majstrovských stretnutiach. Čo si o tom myslíte?

„V Plavnici máme vyspelých hráčov na každom hernom poste od obrany až po útok. Kostra celého kolektívu je postavená na správnu mieru, čo sa potvrdzuje aj v samotných meraniach síl v súťaži. Popri vekovo starších sa vždy snažia čo najlepšie uchytiť aj ich mladí spoluhráči, ktorí na ihrisku nikdy nezaostávajú. V poslednom čase prevládajú najmä v tejto lige na východnom Slovensku tímy s vekovo mladším priemerom. Čo sa ale týka mužstiev s niekoľkými veteránmi v kádri, o tom môžeme rozprávať práve u nás.“

Momentálne stojíte na prahu odvetnej časti súťaže. S akými cieľmi a predsavzatiami pôjdete s mužstvom do nej?

„Veľkou škodou v prvej polovici sezóny bola pre nás strata niekoľkých dôležitých bodov na domácej pôde, ktoré nám môžu v konečnom účtovaní chýbať. I keď sme si dokázali toto bodové manko vynahradiť v stretnutiach na ihriskách súperov, v odvetnej časti budeme musieť takýmto kolísavým výsledkom zabrániť. Veľmi by ma potešilo, keby sme hlavne našim verným divákom predvádzali čo najlepšie výkony a dosahovali čo najideálnejšie výsledky. Prvoradou úlohou pre nás je získať na domácej pôde čo najviac potrebných bodov a udržať sa v tejto najvyššej regionálnej súťaži, ktorá je pre Plavnicu prioritou.“

Čo by ste si vzhľadom na váš vek ešte priali do nastávajúcich rokov?

„Tak ako u každého futbalistu je to v prvom rade zdravie, ktoré si želám, aby mi aj v nastávajúcich rokoch slúžilo tak ako doposiaľ. Keďže v Plavnici som v podstate už akoby doma, sledujem v nej život nielen okolo „koženej“, ale i všetkého, čo sa tu stále robí. Znamená to, že na prípadný odchod z tohto tímu do nejakej vyššej ligy sa už nechystám a aj v nastávajúcom čase budem hrávať v tejto lige v Plavnici.“

Nepomýšľali ste aj po skončení vašej aktívnej kariéry aj naďalej pôsobiť v plavnickom klube, či už na poste trénera, alebo v realizačnom tíme?

„V súčasnom kolektíve nie je žiadny hráč, ktorý by so mnou hrával už od okresnej súťaže a stále som tu jediný. Až pri účinkovaní v V. lige doňho prichádzali niektorí mladší spoluhráči, s ktorými sme sa postupne odrážali od dna až do najvyššej regionálnej ligy. Myslím si, že v plavnickom tíme som doposiaľ zanechal už poriadny kus odvedenej práce, čo môžu potvrdiť aj viacerí ľudia, pre ktorých je futbal v tejto obci prvoradým záujmom. Čo sa týka mojej nastávajúcej činnosti, vzhľadom na to, že v minulosti som sa určitý čas venoval aj trénovaniu mladších žiakov a podarilo sa mi s nimi vyhrať III. ligu, aj v súčasnosti budem stále pripravený na ďalšiu trénerskú spoluprácu v klube.“



Čítajte viac: https://lubovna.korzar.sme.sk/c/8153870/plavnica-sa-moze-pochvalit-skusenym-veteranom.html#ixzz43NQRDh91